Hoe lang de brandstof in een afgesloten vat vers blijft, hangt af van de brandstof zelf. Een niet-geoxygeneerde brandstof zoals C12 moet binnen een paar jaar worden gebruikt. Ik heb er persoonlijk een paar getest die acht jaar oud waren en in orde waren. Wat een zuurstofrijke brandstof betreft, zou ik graag zien dat deze brandstoffen binnen ongeveer een jaar worden gebruikt. Zo weet je dat het zuurstofgehalte nog binnen de specificaties blijft. Zowel geoxygeneerde als niet-geoxygeneerde brandstoffen gaan hoogstwaarschijnlijk langer mee dan ik heb gezegd, maar ik denk dat het in uw voordeel zal zijn om de beste prestaties te garanderen door deze aanbevolen richtlijnen te volgen.
Een van de meest gestelde technische vragen die we bij VP krijgen, betreft het verschil tussen motor-, onderzoeks- en R+M/2-octaangetallen. De volgende meest gestelde vraag is waarom sommige brandstofbedrijven hun brandstoffen vertegenwoordigen met motor-octaangetallen, terwijl andere bedrijven Research of R+M/2-octaangetallen gebruiken.
Realiseer je eerst dat octaangetal een maatstaf is voor het vermogen van een brandstof om ontploffing te weerstaan - meer niet. De twee soorten machines die worden gebruikt voor het testen van octaan - een Motor Octane-machine en een Research Octane-machine - zijn ontworpen in de jaren dertig. Ze zijn ontworpen om te testen op octaangetallen van 0-100, daarom is elk getal boven de 100 een extrapolatie.
Beide machines zijn dinosaurussen en zijn niet geschikt voor de hedendaagse hightech brandstoffen of motoren, maar ze zijn de enige beschikbare middelen om brandstoffen te testen. Deze machines zijn eencilindermotoren met een verstelbare kop die omhoog of omlaag kan bewegen om de compressieverhouding te verhogen of te verlagen terwijl de motor draait. De Motor- en Research-machines zijn in dit opzicht hetzelfde, maar ze verschillen op een aantal andere kenmerken.
Het volgende is een vergelijking van de twee machines die worden gebruikt voor het testen van octaangetallen:
* Motor * Octane Machine * Research Octane Machine
* RPM * 900 * 600
* INTAKE TEMP * 300 DEGREES F * 120 DEGREES F
* TIMING * VARIABLE BASIC * FIXED AT 13
GRADEN (VERANDERT NIET)
INSTELLING 26 GRADEN
Zoals je kunt zien, draait de Motor Octane-machine met een hoger toerental, hogere temperatuur en meer timing. Deze machine belast de brandstof meer dan een Research-machine en simuleert nauwkeuriger een racemotor. VP Racing Fuels vermeldt altijd motoroctaangetallen bij het promoten van zijn brandstoffen, omdat onze brandstoffen uitsluitend worden gebruikt voor racetoepassingen.
De Research Octane-machine zal altijd een hoger getal produceren om de voor de hand liggende reden dat hij de brandstof niet evenveel belast. Dit nummer wordt door sommige brandstofbedrijven gebruikt om de racer te laten denken dat de brandstof hoger is beoordeeld, d.w.z. van hogere kwaliteit, dan het in werkelijkheid is. Het "R+M/2"-octaangetal is het gemiddelde van de onderzoeks- en motoroctaangetallen voor een brandstof en is het getal dat wordt weergegeven met gele labels op benzinepompen op winkelniveau.
Zorg er bij het vergelijken van brandstoffen voor racedoeleinden voor dat u de motoroctaangetallen vergelijkt, want dit zijn degenen die tellen in uw racetoepassing. Als u zich concentreert op de MON van elke brandstof, zorgt u ervoor dat u appels met appels vergelijkt met betrekking tot octaangetal.
Maar houd er rekening mee dat het vermogen van een brandstof om detonatie te voorkomen meer is dan alleen octaangetal. De brandstoffen van VP, met of zonder zuurstof, verdampen bijvoorbeeld veel beter dan concurrerende brandstoffen met vergelijkbare octaangetallen. Dit betekent dat VP-brandstoffen de inlaatlading koelen, sneller verbranden en een efficiëntere verbranding opleveren. Als gevolg hiervan is het "effectieve" octaangetal van de brandstoffen van VP zelfs hoger dan het cijfer dat wordt gegenereerd door de octaangetaltest. Als gevolg hiervan zullen VP-brandstoffen detonatie effectiever voorkomen dan concurrerende brandstoffen met vergelijkbare MON's.
Brandstof valt onder gevaarlijke stoffen, daarvoor gelden speciale regels en prijzen.
- 1 tot en met 3 drums € 45,00 excl. BTW
- 4 tot en met 6 drums € 70,00 excl.BTW
- meer dan 6 drums prijs in overleg.
We verkopen VP Racing Racebrandstoffen en Smeermiddelen van topkwaliteit en verzenden deze naar Nederland Belgie en Luxemburg
0031-654660479
info@topfuels.nl
Acaciastraat 1
5802 EK VENRAY, NEDERLAND